Om att jobba på Yle Huvudstadsregionen

Ted Urho tog den här bilden på mig en tidig fredag morgon när jag ringde runt till politiker för att tala om dagvården i Esbo, länk till artikeln längst ner.

Under största delen av 2015 jobbade jag heltid för Yle Huvudstadsregionen, och det fortsätter jag med i januari och februari 2016.

Jag har jobbat på Yle Huvudstadsregionen av och an sedan hösten 2013, år 2014 hade jag många andra frilansuppdrag men det senaste året har jag hållit mig till Yle Huvudstadsregionen.

Under de senaste åren har jag lärt mig mycket om att göra lokal journalistik. Jag känner politikerna i Esbo och Helsingfors, kan läsa ett kommunalt protokoll och förstår hur det kommunala beslutsfattandet fungerar.

Förutom att jobba med nyheter har jag också varit programledare i Morgonöppet. Det bästa med programledarturerna är att jag har fått jobba med ett så ambitiöst team.

Jag har alltid trivats med direktsändning, och nu har jag också kunskaperna som behövs för att vara en bra programledare.

Svenska Yles webb och sociala medier utvecklas hela tiden, och där kan jag tillföra mycket. Jag har utbildats i foto, webb, layout. Jag har tidigare jobbat mycket med layout och grafik. Jag kan det journalistiska. Eftersom jag också privat trivs på sociala medier så kan jag kulturen där.

Här finns länkar till några webbartiklar som jag skrivit den senaste tiden:

SFP i Esbo splittrade i dagvårdsfråga – Carl Haglund är besviken

För fastighetsskötaren är snöröjningen mer än ett motionspass

Hon har skapat tonårsdrama med Madrak i 45 år – nu finns ingen efterträdare

Leave a Reply

