Fotoreportage jag är nöjd med

image

Här är två exempel på fotoreportage jag är nöjd med:

Invånare i Havshagen som är missnöjda med stadens broplaner. Jag hade gott om tid att ta bilder före intervjun. Min idé var att få bilder på var staden vill att spårvagnen går – och var invånarna vill att den ska gå.

Penkis i Tölö gymnasium. Det här var ett nostalgiskt uppdrag, eftersom det är min gamla skola! Jag ville få med abiturienternas attityd och humor i bilderna.

När jag studerade på magisterlinjen Elektroninen kuvajournalismi, som var ett samarbete mellan Tammerfors universitet, Jyväskylä universitet och Konstindustriella högskolan, lärde jag mig en hel del om fotoreportagets teori och historia.

Under studietiden jobbade jag som layoutare och blev van vid att redigera foton i Photoshop.

Att regelbunder ta foton som ska publiceras har jag gjort de senaste fem åren då jag frilansat som journalist.

 

Leave a Reply

