Intervjuer i Morgonöppet

Den 24.2. publicerades namnen på de restauranger som fått en Michelinstjärna år 2016. Följande morgon intervjuade jag krögarparet Langhoff hemma hos dem live i Radio Vega.

Här går det att lyssna på intervjun med Filip Langhoff och Linda Stenman-Langhoff.

De två sista veckorna i februari gjorde jag allt som allt 6 stycken”lajvare” i Radio Vegas regionala morgonprogram Morgonöppet. En lajvare det innebär alltså en direktsänd intervju som görs utanför radiostudion i Böle.

Också när jag gör en intervju på band för Morgonöppet strävar jag efter att den ska låta som en direktsänd intervju. Jag berättar vad som syns omkring mig, ställer tydliga frågor, och ser till att intervjun har en dramatisk kurva.

Jag gjorde en avskedsintervju med Carl Haglund när han lämnade Esbo fullmäktige.

Den här intervjun om att ha gasspis hemma gjorde jag så att den skulle låta som en liveintervju.

Leave a Reply

