Jobbet på Borgåradion

I april och maj 2017 jobbar jag på Yle Östnyland, kontraktet är på 80 procent. Jag jobbar som reporter och nyhetsvärd. Dessutom är jag också reporter för Vega Nyland, det vill säga förmiddagssändningen. Jag jobbar med radio och webb.

Jag har tidigare jobbat för Yle Huvudstadsregionen, i Borgå har jag delvis samma arbetsuppgifter. Men jag har också lärt mig mycket nytt. Jag har lärt mig att använda sändningsbil och en “reppu” för direktare. Jag har hållit i min första liveblogg.

Mycket frånvaro har lett till vikarierumba inom hemvården i Borgå – anhöriga är oroliga

Stadsdirektör Kalevas avsked diskuterades i Lovisa stadsfullmäktige

Baren i Isnäs öppnar på nytt – Tirkku blir det nya namnet

I Kvarnbackens skola i Borgå springer barnen maraton på skolgården

Paviljongen på Kokonudden i Borgå rustas upp

Stor gräsbrand hotade gård i Torasbacka i Borgå

Leave a Reply

